کانال تلگرام اتحادیه  |  صفحه اینستاگرام اتحادیه   |  شماره تماس اتحادیه : 0636 858 0513

  • عینک آفتابی خوب

    عینک آفتابی خوب

    اگر عینک آفتابی خوب و با کیفیت باشد می‌تواند تا 97 درصد از ورود نور به چشم جلوگیری کند.
  • کانال تلگرام اتحادیه

    کانال تلگرام اتحادیه

    هدف ایجاد این کانال اطلاع رسانی به مردم در جهت آرامش جامعه راجع به چشم می باشد ادامه مطلب
  • 1
  • 2
اشتراک در تلگرام

چگونه از خستگی و سوزش چشم خلاص شویم؟

 احساس خستگی، فشار چشم و سوزش چشم ها، اغلب همراه با مدت زمان طولانی در انجام کارهایی مانند مطالعه، کار با کامپیوتر، تماشای تلویزیون، بازی های ویدئویی، و کار مونتاژ است. 

■ امروزه با توجه به عصر ارتباطات اغلب مردم از تکنولوژی کامپیوتر استفاده می کنند و حتی برخی نیز به تناسب شغلی که دارند به صورت مداوم چشمانشان را به رایانه خیره می کنن. بدین ترتیب رعایت برخی نکات ضروری به نظر می رسد تا از رسیدن آسیب به مهمترین و حیاتی ترین عضو بدن جلوگیری شود.

■ اختلالات دید موقت مانند تاری دید، سردرد تنشی ماهیچه ها می گردد. پلک زدن کافی نیست، چون پلک بیش از حد تحریک می شود.

 

■ در اینجا چند توصیه برای شما داریم که باعث می‏شوند چشم‏هایتان سالم بمانند و برای سال‏ها به خوبی کار کنند:?

۱- در هوای آفتابی، عینک دودی به چشم‏هایتان بزنید. نور شدید آفتاب باعث تاری دید و خستگی چشم‏ها می‏شود.

۲- اگر موقع کار کردن مجبور هستید به طور مداوم به جایی نگاه کنید (مثل کار با کامپیوتر یا کتاب خواندن)، هر چند ساعت یک بار به چشم‏های خود استراحت دهید. از جای خود بلند شوید، بدنتان را بکشید و به نقطه‏ای دور نگاه کنید.

۳- دقت کنید هنگام مطالعه یا کار، نور محیط کافی باشد. نور ملایم ( نه شدید و نه ضعیف)، بهترین نور است. نور شدید به چشم‏هایتان فشار می‏آورد.

۴- از لامپ با نور زرد معمولی در خانه‏ استفاده کنید.بهترین لامپ

لامپ کم مصرف LED. اگر امکان دارد در محل کارتان نیز از آنها استفاده کنید، زیرا برای چشم‏ها بهترند.

۵- هر چند وقت یک بار چشم‏هایتان را برای چند ثانیه ببندید. این کار باعث می‏شود بینایی‏تان تجدید شود.

۶- به ‏طور مرتب پلک بزنید، به‏ خصوص اگر موقع کار به جایی نگاه می‏کنید. این کار باعث می‏شد چشم‏هایتان مرطوب باقی بماند.

۷- از منابع غذایی حاوی ویتامین A به طور مرتب استفاده کنید. ویتامین A برای حفظ سلامت چشم‏ها ضروری است، مثلاً یک لیوان (۲۴۰ سی‏سی) آب هویج، ۸ برابر نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می‏کند. منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زردآلو، آب کدو، شلغم، چغندر، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل، شیر، زرده تخم مرغ.

۸- به مقدار کافی بخوابید. خستگی و کم خوابی، فشار زیادی به چشم‏های شما وارد می‏سازد.

۹- برای معاینه چشم‏های تان و انجام تست بینایی به چشم پزشک یا اپتومتر مراجعه کنید، خصوصا اگر سنتان بالای ۴۰ سال است. با افزایش سن، قدرت بینایی ضعیف می‏شود. شاید نیاز به عینک طبی داشته باشید.

۱۰- اگر کار شما با کامپیوتر است، هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار، برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به چشم‏هایتان استراحت دهید. همچنین می‏توانید هر چند وقت یک بار، صفحه مانیتور خود را خاموش کنید.قانون بیست را رعایت کنید هر بیست دقیقه بیست ثانیه از پنجره دور را نگاه کنید. و آندسته از افرادی که بیش از ۵ ساعت در روز با کامپیوتر کار میکنند عدسی های بلو پروتکت توصیه میشود. 

۱۱- چشم‏هایتان را قدری ملایم بمالید، برای اینکه آنها خسته و خشک می‏شوند. اگر خستگی چشم در اثر خشکی آن باشد، می‏توانید با استفاده از قطره اشکی ، از بروز آن جلوگیری کنید.

۱۲- چشم های تان را ورزش دهید. این کار از خستگی آنها جلوگیری می‏کنید. فیلم آن  در این کانال موجود است

■ هشدارها:?

 

۱- اگر بعد از مطالعه یا انجام یک کار چشمی (مثل کار با کامپیوتر)، چشم‏های شما خیلی خسته شدند یا اگر متوجه تغییراتی در بینایی خود شدید، ممکن است نیاز به عینک داشته باشید. لذا هر چه سریع‏تر به چشم‏ پزشک  مراجعه کنید.

 

۲- اگر هر نوع سوال یا نگرانی داشتید، قبل از انجام هر کاری به چشم پزشک مراجعه کنید.

منبع :برگرفته شده از کلینیک چشم پزشکی دکتر علیرضا اسماعیلی 


تماس با اتحادیه

مشهد

آدرس : خیابان دانشگاه دانشگاه ۲۰ (گلستان شرقی) مجتمع مهر طبقه اول واحد ۳

تلفن : ۷-۳۸۵۸۰۶۳۶

info@Mashhadeynak.ir

 

درباره ما

 هیئت مدیر‏ه جدید با هدف ساماندهی صنفی,بالا بردن سطح آموزش در حد استانداردهای روز دنیا در بخش opticion, تدوین آئین نامه اصلاح شده اتحادیه باتوجه به نیازهای شغلی امروز,نظارت مستمر و دائم به منظور بهره‏وری بهتر و جلوگیری از تخلفات صنفی می‏باشد.

ادامه مطلب

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده